Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@19:31:39 GMT

مهرداد ضیایی از «شرم» می گوید

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۲۷۳۲

مهرداد ضیایی از «شرم» می گوید

به گزارش افکارنیوز،

مهرداد ضیایی بازیگر تلویزیون که این روزها در سریال «شرم» به ایفای نقش می‌پردازد درباره فیلمنامه‌های تکراری که معمولاً در تلویزیون وجود دارد و آنها را رد می‌کند، بیان کرد: ما در دهه ۹۰ متوجه شدیم حتی در شرایطی فیلمنامه و نویسنده هم دچار بازار سیاه می‌شود یعنی به شیوه درست نمی‌توانید شرایطی داشته باشید که متنی را به عنوان فیلمنامه بنویسید و دستمزد دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار چهره ها - وی اضافه کرد: رقابت‌های فاسدی بین دوستان نویسنده در جریان است و یا رابطه‌هایی بین کارگردان، نویسنده و تهیه کننده در برخی پروژه‌ها شبیه دسته و گنگ شده است که به این بازار سیاه منجر شده است.

ضیایی درباره برخی نویسندگان که آثارشان فضایی تکراری دارند و به نگارش این تکراری‌ها ادامه می‌دهند، گفت: بالاخره آدم‌ها هم باید زندگی کنند و معاش داشته باشند. مدتی پیش در یک جلسه نقد و بررسی کتاب پرسیدم چند نفر از راه نویسندگی معاش می‌گذراند که از میان جمع چند ۱۰ نفری یک یا دو نفر که خودم یکی از آنها بودم از این راه معیشت را هم سپری می‌کردند.

وی اضافه کرد: من تا سال‌ها می‌توانستم از راه نوشتن زندگی کنم و حتی تا سال ۸۵ نیاز نبود کاری را که دوست ندارم در آن بازی کنم.

مهرداد ضیایی با اشاره به متن فیلمنامه‌های سریال‌ها اظهار کرد که سریال‌هایی که این روزها بازی می‌کند ایده‌آلش نیست و ترجیح می‌دهد در خانه بنشیند و بنویسد.

وی همچنین با اشاره به متن‌هایی که در حال نویسندگی آنهاست، عنوان کرد: همین الان نمایشنامه‌ای دارم که باید روی آن کار کنم و تا مهر ماه به پایان برسانم که کار بسیار سنگینی است. همچنین باید یک مجموعه پنج قسمتی برای رادیو بنویسم.

ضیایی همچنین درباره متن سریال «شرم» و اینکه چقدر به واقعیت‌های جامعه نزدیک است، گفت: این سریال به فضای روز جامعه نزدیک است و حتی می‌توان گفت از فرط نزدیکی دور است.

وی در پایان درباره کیفیت فیلمنامه بیان کرد: فیلمنامه این سریال کیفیتی بالای متوسط دارد و گروهی مشغول کار هستند کاراکتری هم که بازی می‌کنم تکانه‌های سنگین خانوادگی دارد که از خارج و داخل خانواده به او وارد می‌شود و جذابیتی داشت که بخواهم وارد کار شوم.

سریال « شرم » به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی امیرمهدی پوروزیری برای پخش از شبکه سه ساخته می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سریال مهرداد ضیایی شرم بازیگر سینما و تلویزیون سریال شرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،وی علاوه بر کتاب‌هایی چون «سه گانه نیویورک»، فیلمنامه نویس «دود» وین وانگ و کارگردان فیلم «لولو روی پل» بود.

آستر با انتشار اولین کتابش با عنوان «اختراع انزوا» با تحسین منتقدان روبه رو شد.

نصرالله شیرین‌آبادی نوازنده پیشکسوت ویولن شامگاه یکشنبه نهم اردیبهشت در سن ۷۵ سالگی بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

جایگاه او به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکایی با مجموعه‌ای از سه داستان مرتبط با هم که به عنوان «سه‌گانه نیویورک» منتشر شد، تثبیت شد. این ۳ کتاب شامل «شهر شیشه ای» (۱۹۸۵)، «ارواح» (۱۹۸۶) و «اتاق قفل شده» (۱۹۸۶) هستند. کتاب‌های سه‌گانه برای پرداختن به پرسش‌های اگزیستانسیال، با موضوع رمان پلیسی بازی می‌کنند.

جویس کارول اوتس، رمان‌نویس، در سال ۲۰۱۰ نوشت، آستر برای «داستان‌های پست مدرنیستی بسیار شیک و معمایی‌اش که در آن راوی‌ها بندرت قابل اعتماد هستند و بستر داستان دایم در حال تغییر است، شناخته شد».

داستان های او اغلب با مضامین تصادف، شانس و سرنوشت بازی می کنند. بسیاری از قهرمانان او خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیت‌هایی از رمان‌های اولیه دوباره در رمان‌های بعدی ظاهر می‌شوند.

منتقد مایکل دیردا درباره آثار آستر می‌نویسد: از زمان «شهر شیشه‌ای»، اولین جلد از سه‌گانه‌اش در نیویورک، آستر سبکی شفاف و اعترافی را به کمال رساند، سپس از آن برای نشان دادن قهرمانان سرگردان در دنیایی به ظاهر آشنا استفاده کرد که به تدریج با تهدیدهای مبهم و توهم احتمالی، مملو از ناراحتی فزاینده می‌شوند.

آستر خالق ۱۸ رمان بود که از این میان چندین عنوان به فیلم تبدیل شده اند که «موسیقی شانس» از آن جمله است.

او بعدها خودش فیلمنامه‌هایی نوشت که با فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی هاروی کایتل، ویلیام هرت و جیانکارلو اسپوزیتو شروع شد. وی با این فیلمنامه جایزه معتبر ایندپندنت اسپرایت را برای بهترین فیلمنامه اول کسب کرد.

همکاری او با وانگ ادامه پیدا کرد و این دو به طور مشترک دنباله‌ای به نام «آبی در چهره» را کارگردانی کردند که دوباره کایتل و اسپوزیتو به همراه لو رید، میرا سوروینو و مدونا در آن بازی کردند. آستر در نوشتن فیلمنامه «مرکز جهان» اثر وانگ نیز نقش دارد.

سال ۱۹۹۸، آستر همراه کایتل، سوروینو و ریچارد ادسون فیلمنامه «لولو روی پل» را نوشت و کارگردانی کرد. او سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی دیوید تیولیس، ایرنه جاکوب و مایکل ایمپریولی بار دیگر همین وظیفه را انجام داد.

رمان «۴۳۲۱» آستر در سال ۲۰۱۷ در فهرست نهایی جایزه من بوکر قرار گرفت.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901648

دیگر خبرها

  • عکس| وضعیت خلیل‌زاده پس ضربه مهرداد محمدی
  • تصویر دلخراش از جراحت شجاع (عکس)
  • هاشم بیک زاده: مهرداد پولادی پیراهن مسی را گرفت ولی در نهایت به جواد نکونام رسید / فیلم
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • پُل آستر درگذشت
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • پل آستر درگذشت
  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)