خبرگزاري آريا -
سيد مهرداد ضيايي
سيد مهرداد ضيايي بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون ايران است که در زمينهي نويسندگي و پژوهشگري نيز فعاليت دارد. از آثار شاخص سيد مهرداد ضيايي ميتوان به سريالهاي راه بي پايان، آشپزباشي، مادرانه و کيميا اشاره داشت. در ادامه بيوگرافي سيد مهرداد ضيايي را به همراه عکسهاي او دنبال کنيد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
چکيدهاي از بيوگرافي مهرداد ضيايي
نام کامل: سيد مهرداد ضيايي
تاريخ تولد: سال 1347
محل تولد: اصفهان
پيشه: بازيگري
زمينه فعاليت: تئاتر، سينما، تلويزيون
سالهاي فعاليت: 1369 تا کنون
بيوگرافي سيد مهرداد ضيايي
سيد مهرداد ضيايي بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون ايران، متولد سال 1347 در اصفهان است. او نويسنده و پژوهشگر است و تاکيد ميکند بازيگري براي او فقط راهي است براي کسب کمي درآمد بيشتر و بيش از 20 سال است در عرصه فرهنگ و هنر فعاليت ميکند.
در كارنامه كاري سيد مهرداد ضيايي بيشتر ايفاي نقش مكمل ديده ميشود که البته خودش از اين وضعيت راضي است و مي گويد: من بازي ام را از تئاتر شروع كرده ام. برايم نقش اول و دوم بودن اهميتي ندارد. برايم كيفيت نقش مهم است.
در سينما نقش مكمل بودن بر مبناي قدرت بازيگري و كيفيت ارائه كار هنري نيست. همه ميدانيم كه مبنايش فروش گيشه است. من اگر در سينما نقش اول بگيرم يا مكمل يا سياهي لشكر باشم، فكر ميكنم گيشه اين را تعيين كرده است
سيد مهرداد ضيايي
تحصيلات سيد مهرداد ضيايي
مهرداد ضيايي در رشته مهندسي منابع طبيعي با گرايش جنگل فارغالتحصيل شده و در رشته ارتباطات با گرايش روزنامهنگاري نيز درس خوانده است. رشته وکالت را هم نيمهکاره رها کرده است.
ژيلا تقيزاده، همسر سيد مهرداد ضيايي
همسر سيد مهرداد ضيايي ژيلا تقيزاده داستاننويس، نمايشنامهنويس و نقاش است. ژيلا تقيزاده در سال هزار و سيصد و سي و هشت در تهران
زاده شد. تقي زاده در سال هزار و سيصد و شصت و هفت در رشته کارشناسي گرافيک از دانشگاه الزهرا فارغالتحصيل شد. او از سال هزار و سيصد و شصت و چهار نمايشگاههاي نقاشي گوناگوني به صورت انفرادي و گروهي در گالريهاي مختلف برگزار کرده است.
ژيلا تقيزاده، همسر سيد مهرداد ضيايي
ژيلا تقي زاده از سال هزار و سيصد و هشتاد و چهار همکاري خود را با راديوي برونمرزي صداي آشنا، راديو فرهنگ، راديو جوان، راديو نمايش و راديو سلامت در زمينه نمايشنامهنويسي راديويي آغاز کرد. از ديگر فعاليتهاي او طراحي و اجراي پوسترهاي تئاتر، تصويرگري کتابها و نشريات گوناگون، طراحي صحنه و لباس و عروسک در نمايشها و تئاترهاي مختلف بوده است که جوايز مختلفي را نصيب او کرده است.
فرزند سيد مهرداد ضيايي
سيد مهرداد ضيايي و ژيلا تقيزاده داراي يک فرزند دختر به نام افروز ميباشند.
سيد مهرداد ضيايي و دخترش افروز
سيد مهرداد ضيايي ورود به عرصه بازيگري تا شناخته شدن
مهرداد ضيايي دانشآموختهٔ بازيگري از دانشگاه هنر است و از سال 1369 حرفهٔ بازيگري را آغاز کرد. بازيگري براي ضيايي از حضور در تئاتر آغاز شد و در تلويزيون و سينما و بعد در اداره کل نمايش راديو ادامه پيدا کرد. سيد مهرداد ضيايي نخستين بار در سينما در فيلم "شب دهم" به کارگرداني جمال شورجه حضور يافته و بازي کرده است.
سيد مهرداد ضيايي در فيلم مارمولک
سيد مهرداد ضيايي سال 1382 در فيلم مارمولک به کارگرداني کمال تبريزي بازي کرد. او در اين فيلم با هنرمنداني چون پرويز پرستويي، سيروس همتي، شاهرخ فروتنيان و رعنا آزاديور همکاري داشت.
عکسهاي سيد مهرداد ضيايي
سيد مهرداد ضيايي بازيگر پرکار سينما و تلويزيون
سيد مهرداد ضيايي در سال 1390 با بازي در 6 فيلم و سريال سينما و تلويزيون سال هنري پرکاري را تجربه کرد. آثار مهم سيد مهرداد ضيايي در اين سال، بازيگري در "فيلم فرزند خوانده" به کارگرداني وحيد نيکخواهآزاد، فيلم "يک خانواده محترم" به کارگرداني مسعود بخشي، فيلم "يکي براي همه" به کارگرداني محمد آهنگراني، سريال "مختارنامه" به کارگرداني سيد داود ميرباقري، سريال "هفت خوان تا بهشت" به کارگرداني عباس پاک نهاد و سريال "راه شب" به کارگرداني داريوش فرهنگ محسوب ميشود.
بازي سيد مهرداد ضيايي در مجموعه "مختارنامه"
شايد يکي از مهمترين آثار سيد مهرداد ضيايي بازي در سريال مختارنامه بوده است. سيد مهرداد ضيايي در سريال مختارنامه توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنين خودش را ميان مخاطبان تلويزيون مطرح کند. او در اين سريال با سيد داود ميرباقري همکاري داشته است. سيد مهرداد ضيايي توانست با بازي در سريال مختارنامه تجربه بازيگري موفقي براي خود رقم بزند و همکاري در کنار بازيگراني نظير فريبرز عربنيا، مهدي فخيمزاده، انوشيروان ارجمند و ژاله علو بر تجارب او افزود.
سيد مهرداد ضيايي، بازيگر، نويسنده و پژوهشگر
فعاليت سيد مهرداد ضيايي در زمينه نويسندگي
ضيايي به عنوان مولف و ويراستار ناپيوسته در دائرهالمعارف بزرگ اسلامي، دانشنامه ادب فارسي و دانشنامه جهان اسلام فعاليت داشته و فيلمنامهها و نمايشنامههاي بسياري نوشته است. تاکنون مقالات، داستانها، اشعار و همچنين شش کتاب از ضيايي منتشر شده است که يکي از آنها با موضوع متون نمايشي دوره پهلوي اول کتاب برگزيده سال شناخته شده است.
فيلم شناسي سيد مهرداد ضيايي
مجموعه تلويزيوني
1374- شيخ مفيد (فريبرز صالح)
1374- پرده عجايب (داريوش مودبيان)
1377- هتل (مرضيه برومند)
1379- خسيس (علي رفيعي)
1384- پايان نمايش (بهمن زرين پور)
1384- شهريار (کمال تبريزي)
1385- روز رفتن (جواد افشار)
1385- يک مشت پر عقاب (اصغر هاشمي)
1385- راه بي پايان (همايون اسعديان و کامران صارمي)
1386- پريدخت (سامان مقدم)
1387- بي گناهان (احمد اميني)
1388- آشپزباشي (محمدرضا هنرمند)
1388- جستجوگران (محمدعلي سجادي)
1389- مختارنامه (داود مير باقري)
1389- تاوان (شهرام شاه حسيني)
1389- ستاره باران (بهمن زرين پور)
1391- يلدا (حسن ميرباقري)
1391- خاطرات مرد ناتمام (صادق کرميار)
1392- يادآوري (حجت قاسم زاده اصل)
1392- مادرانه (جواد افشار)
1393- معراجيها (مسعود ده نمکي)
1394- کيميا (جواد افشار)
1394- حالت خاص (افشين اربابي)
1394- زعفراني (حامد محمدي)
1395- شيوع (محمود معظمي)
1395- چرخ فلک (عزيزالله حميدنژاد، بهرام عظيم پور و احسان عبدي پور)
1396- لژيونر (مسعود آب پرور)
1396- از يادها رفته (بهرام بهراميان)
1397- تاريکي شب، روشنايي روز (حجت قاسم زاده اصل)
1397- آچمز (مهرداد خوشبخت)
مهتاب کرامتي در کنار سيد مهرداد ضيايي
فيلم تلويزيوني
1386- اخراجي (مهدي کرم پور)
1388- در انتهاي کوچهٔ زمستان (رضا بهشتي)
1388- سرقت ادبي (امير اديب پور)
1388- سايههاي بلند گناه (شهرام شاهحسيني)
1390- پيدا و پنهان (حجت قاسم زاده اصل)
سينما
1397- سرکوفت
1395- راه رفتن روي سيم
1392- معراجيها
1390- فرزندخوانده
1390- يک خانواده محترم
1390- يکي براي همه
1389- پاريس تا پاريس
1388- طبقه سوم
1387- کتاب قانون
1387- مسير عشق
1387- وقتي همه خوابيم
1387- يک گزارش واقعي
1386- آخرين نقش
1386- در ميان ابرها
1385- غيرمنتظره
1384- به نام پدر
1383- به رنگ ارغوان
1382- مارمولک
1373- کلاهقرمزي و پسرخاله
1368- شب دهم
نمايش خانگي
1389-1390- قلب يخي (محمدحسين لطيفي)
1397- سريال ريکاوري (بهادر اسدي)
گردآوري: بخش بازيگران بيتوته
منبع: خبرگزاری آریا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا
منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دین سینما به امام صادق(ع) چه زمانی ادا میشود؟
این اهمیت از آنروست که با توجه به آمارهای منتشر شده ازسوی نهادهای علمی کشور بیشتر مخاطبان ایرانی به موضوعات دینی اهمیت میدهند و براساس آخرین پیمایش مرکز تحقیقات صدا وسیما نیز پربینندهترین برنامههای رسانهملی برنامههای مذهبی هستند. اما اینکه چرا تاکنون درصنعت فیلمسازی و سریالسازی به چنین موضوع مهمی کمتر پرداخته شده نیاز به بررسی بیشتری دارد.
سینما و فیلمسازی مذهبی سینما ذاتا هنری قصهگو و در عینحال وابسته به تکنولوژی محسوب میشود و به همین جهت بستر خوبی برای طرح روایت و داستانهای برآمده از باورها و عقاید انسانها در طول
تاریخ است. همچنین بهدلیل بدیع و مدرن بودن، ابزارهای نامحدودی در اختیار دارد که میتواند در اذهان مخاطبان عمیقا اثرگذار باشد. از آغاز شکلگیری سینما در اواخر قرن نوزدهم تا به امروز، جادوی سینما این امکان را فراهم کرده تا سینماگران، دغدغههای اعتقادی و مذهبی خود را از طریق این رسانه به نمایش بگذارند. بهطورکلی این تولیدات دارای اهمیت استراتژیک هستند و میتوانند در نمایش و قرائت مطلوب مردم درخصوص ادیان، مهم و پرطرفدار باشند.
چرا سینمای دینی در ایران شکل نمیگیرد سینمای ایران اسلامی که بهعنوان مرکز اصلی تجمع شیعیان دنیا، سالهاست در تولیدات انواع فیلمهای سینمایی با رویکردهای انسانی و اخلاقی خوش درخشیده اما بهنظر میرسد تاکنون برای تولیداتی از نوع سینمای دینی حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد؛ آنهم در شرایطی که جریانات انحرافی صهیون و وهابیت، تمام سپاه خود را برای به تصویر کشیدن دوران صدر
اسلام بهگونهای که مطلوب خودشان است، به میدان آوردهاند. از ساخت فیلم و حکمرانی بر سینمای هالیوود تا بودجهریزی و سریالسازی در کشورهای حاشیه خلیجفارس و خاورمیانه برای تحریف تاریخ
شیعه و دوران امامت اولاد نبی اسلام(ص) آن هم بدون رعایت ابتداییترین ملاحظاتی که میتوان داشت.
تحریف تاریخ شیعه مصداق فراوانی را میتوان از میان تولیدات عربی درباره تحریف تاریخ شیعه همراستا با تفکر ضدایرانی مثال زد اما متأخرترین آنها میتواند مجموعههایی مانند «اِمامُ الْفُقَهاء» یا «حشاشین» باشد که این روزها نامش سر زبانها افتاده است. این تولیدات نمایشی گرچه ازسوی برخی با سهلانگاری دنبال میشود اما ماجرای آنها عمیقتر از مباحثی چون جنبه سرگرمی صنعت فیلمسازی است و تلاش میشود تا با القای تصویری غلط، زمینه تحریف تاریخ را فراهم کند.به طور مثال این مجموعههای تلویزیونی نه فقط بهدور از اهداف سیاسی و ضدشیعی ساخته نشدهاند بلکه دقیقا میدانند چه هدفی را دنبال میکنند و قرار است چه تصویری از اسلام و شیعه به جهان ارائه نمایند تا در نهایت آنچه در اذهان در مورد اسلام و تشیع شکل میگیرد، به نفع خودشان و در راستای تضعیف اندیشه ولایی شیعیان باشد که امروز رسانهها و اندیشمندان صهیونیستی چنین تفکری را مانع جدی حیات خود میدانند.
تصویری تحریف شده از امام صادق(ع) به عنوان نمونه مجموعه «اِمامُ الْفُقَهاء» که در رابطه با زندگی امام صادق(ع) به کارگردانی سامی جنادی سوری و نویسندگی حامد العلی کویتی با حمایت شرکت کویتی الخیر در ۳۰ قسمت ساخته شده و در سال ۱۳۹۱ از شبکه العراقیه در عراق پخش گردید و پس از آن شبکه الکوثر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز البته با برخی اصلاحات، ازجمله پوشاندن چهره مبارک بنیانگذار مذهب شیعه(ع) و پدر بزرگوارشان، آن را به نمایش گذاشت، تلاش شده تا روایتی تاریخی از خلفای اربعه ارائه دهد و با توجه به نهضت علمی که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) پایهگذاری کردند، این موضوع را اثبات کند. این در حالی است که این
سریال با توجه به جایگاه این دو امام شیعه در پی اثبات جریان خلافت است اما از این امامان و خلافت برحق آنها چیزی نمیگوید.همین امر سبب شد برخی مراجع تقلید در کشورهای مختلف اسلامی از این سریال انتقاد کنند. «اِمامُ الْفُقَهاء» اگرچه مدرسه علمیه امام صادق(ع) در مسجد النبی(ص) و پرورش فقها و علما در آن مدرسه را به تصویر کشیده است، اما به امامت این امام بزرگوار و نشان دادن شخصیت وی در حد یک فقیه، بسنده کرده که چنین رویکردی در مجموعهای که مدعی روایت زندگی امام صادق(ع) است، نمیتواند بیهدف بوده باشد.بر همین اساس باید این سؤال را مطرح کرد، آیا واقعا ساخت فیلم و سریال در خصوص بنیانگذار مذهب شیعه وظیفه سینما و تلویزیون ایران نیست؟
حشاشین در مقابل تفکر شیعی در راستای بررسی تولیدات فیلمسازی و سریالسازی، باید گفت سریال حشاشین نیز که در ماه رمضان امسال پخش شد و تلاش کرده جنبش شیعه اسماعیلیه را همراستا با داعش به تصویر بکشد را هم باید در این رابطه ارزیابی کرد. اسماعیلیها نام خود را از اسماعیل بن جعفر، فرزند امام صادق(ع) گرفتهاند. آنها برخلاف شیعیان اثنیعشری، که امام موسی کاظم(ع) برادر کوچکتر اسماعیل را به عنوان امام پذیرفتهاند، معتقد بودند اسماعیل جانشین امام صادق(ع) بوده است. همین تفکر انحرافی حالا دستمایه جریانهای صهیونیستی شده تا از زبان کشورهای سکولار اسلامی فیلمی ساخته شود که تفکر شیعی را با داعش ساخته شده توسط غرب پیوند زنند و به جهانیان نشان دهند که تفکر داعشی همراستا با تفکر شیعی است و با تحریف تاریخ، کذبیات تفکری خود را جای حقیقت اندیشه شیعیان جا بزنند.
سینما حق دستکاری تاریخ را ندارد با بازخوانی انتقادات و واکنشهایی که امروزه از سوی منتقدان به چنین آثاری میشود، میتوان بهخوبی دریافت که جریانات صهیونیستی چگونه از دوقطبیسازی و پاککردن تاریخ بهره میبرند. بهطور مثال شاید فیلمنامهای با یک قصه اجتماعی و عاشقانه این امکان را برای فیلمساز فراهم کند تا دخل و تصرفی در موضوع ایجاد نماید اما فیلمساز طبیعتا حق دستکاری تاریخ و وقایع شناخته شده را ندارد، بهخصوص اگر درام به شخصیتی تاریخی بپردازد که در یک دوره زمانی خاص نقش فعالی داشته است؛ این نقدی است که وجیهه عبدالرحمن از بازیگران سینمای عرب بهتازگی بر سریال «حشاشین» مطرح کرده است. متاسفانه پدیده جعل تاریخ در درام تاریخی عرب و ترکیه بسیار وجود دارد، چراکه آنها فیلمنامهها را از بین رویدادهایی برمیگزینند که مواضع قهرمانانه را تقویت و افتخارات و پیشینیانشان را ستایش میکند و این قطعا به نفع درام نیست و وقتی این درام درخصوص به تصویر کشیدن شخصیتهای ارزشمند دینی جمع زیادی از مردم دنیا باشد، اشکال چنین رویکردی بیشتر نمود پیدا میکند.حتی برخی منتقدان شبکههای عربی نیز در مورد این سریال گفتهاند: این مجموعه نمایشی در ابتدا و انتها ماحصل خیال بوده که از تاریخ الهام گرفته شده است.
وقتی صهیون برای کوبیدن اسلام سیاسی دست بهکار میشود ساخت سریالهایی چون حشاشین از سوی جریان صهیونیستی که امروز در ضعیفترین جایگاه خود قرار دارد راهبری میشود تا با کوبیدن اسلام سیاسی در ایران، اخوانالمسلمین در مصر و حماس در فلسطین که بزرگترین دشمن آنها محسوب میشود و جریان مقاومت را در منطقه پدید آوردهاند به جریان تندروی ساخته شده توسط آمریکا داعش نسبت دهد که اسلامهراسی را در دنیا تقویت کند.
در جنگ روایتها چه کردیم؟ حالا در این جنگ روایتها، سینمای ایران شیعی برای روایت
صادق از زندگی پدر مکتب جعفری چه کرده است؟ گرچه تلویزیون ایران درخصوص صدر اسلام و حوادث کربلا تولیدات قابل دفاعی داشته و میتوان به مجموعههایی مانند مختارنامه، امام علی(ع)، معصومیت از دست رفته، ولایت عشق، تنهاترین سردار و... اشاره کرد که هرکدام دورهای از تاریخ اسلام را مورد بررسی قرار دادهاند اما در این بین، جای یک فیلم سینمایی یا سریال در شأن بنیانگذار مذهب شیعه، بهشدت احساس میشود.همانطور که بر همه روشن است، تاریخ تمدنی غرب بدون وجود آوردههای علمی مسلمانان قطعا به جایی نمیرسید یا دستکم این دستاوردهای دانشمندان و عالمان اسلام بود که کتابخانههای غرب را تا دورهای از تاریخ پر کرد.طبیعتا تمدن کنونی جهان، ازتلاش ملل گوناگون در طول تاریخ شکل گرفته است وسهم اسلام در پیدایش وتوسعه این تمدن، بیش ازدیگر تمدنها نباشد، کمتر نیست. پرسش اینجاست که آیا سینمای ایران ظرفیت ساخت فیلمی برای بیان این تاریخ را ندارد یا ما با فقر سینماگران دغدغهمند و شیعه مواجه هستیم؟
دوران سینمای سکولار گذشته است علوم و تمدن اسلامی از مسیرهای مختلفی به غرب منتقل شد که ترجمه کتب عربی به زبانهای اروپایی و تدریس و استفاده از کتب عربی که دانشمندان مسلمان آنها را در مراکز علمی نوشته یا ترجمه کرده بودند، بیشترین تاثیر را داشت. شاید این توضیحات برای اثبات اهمیت توجه به اقدامات اساسی امام صادق(ع) و جهاد علمی که او ایجاد کرد، کافی است تا متوجه باشیم که تا چه اندازه پرداخت به زندگی این دانشمند زمان، گردآورنده علوم اسلامی و سپس انتشار آن به سراسر دنیا و حتی تاثیرش بر شکلگیری غرب در سینما و تلویزیون اهمیت و جذابیت دارد. مردم ایران مخاطبانی مشتاق به تماشای آثار نمایشی با مضامین مذهبی و دینی هستند.در همین ماه رمضان گذشته واقعا روشن شد که دوران «تلویزیون، رسانهای با ماهیت سکولار است» گذشته و نهفقط تلویزیون که سینما نیز تشنه تولیداتی با مضامین ارزشمند است؛ چراکه مخاطب سینمای امروز نیز چنین خواستهای دارد و فیلمهای دفاعمقدس یا انقلابی همیشه در ایران پرفروش بودهاند.
جای خالی استکبارستیزی رئیس مکتب جعفری در سینما میتوانیم با یک روایت دقیق و جذاب سینمایی، حقانیت شیعه و تاثیراتی را که بر فرهنگ بشری گذاشته، ثابت کنیم و این بار ما بهعنوان شیعیان ۱۲امامی و باورمند به مهدویت بگوییم غرب چگونه غرب شد و حالا با فاصله از همان دستاوردها امروز به چه نقطهای از اضمحلال فرهنگی رسیده است؟! در حقیقت دوران زندگی امام صادق(ع) را از هر منظری که مورد توجه قرار دهیم، سرشار از قصهها و پیروزیهای علمی و فرهنگی است که موجب شکلگیری دوران طلایی اسلام شد و تمامی این دستاوردها قابلیت نمایشیشدن دارد؛ ضمن اینکه امروز که جهان علیه هر نوع استکبار برخاسته و آزادگان مسلمان و غیرمسلمان خواهان برچیدهشدن رژیم صهیونیست هستند، بهترین فرصت برای بیان وجوه استکبارستیزی رئیس مکتب جعفری است و سینما باید دستبهکار شود تا در این جنگ رسانهای از موثرترین و فراگیرترین رسانهها، یعنی فیلمسازی برای تولید محتواهایی متناسب با فرهنگ شیعی بهره برد و چه روایتی مهمتر و ضروریتر از روایت زندگی امام صادق(ع)؟! سینما قصه میخواهد، حادثه و قهرمان نیاز دارد و دوران امام صادق یکی از توفانیترین ادوار تاریخ اسلام است که از یک سو اغتشاشها و انقلابهای پیاپی متعددی را تجربه کرده، از جمله قیام خونخواهان امام حسین(ع) و از سوی دیگر در این دوره تاریخی شاهد برخورد مکاتب، ایدئولوژیها و تضاد افکار فلسفی و کلامی هستیم که ناشی از برخورد امت اسلامی با مردم کشورهای فتحشده با دنیای خارج است. در آخر اینکه به نظر روایت این دوران طلایی از اسلام شیعی در سینما کمی همت، دغدغه و اسلامشناسی میخواهد تا فیلمنامهنویسان و کارگردانان سینمای ایران دستبهکار شوند و مدیران سینمایی و صداوسیما را کنار خود ببینند و دست و دلبازانه برای فتح و پیروزی شیعیان، این بار نه مانند صدر اسلام با فدا کردن خون؛ بلکه با تخصیص بودجه کافی، بهرهمندی از فناوری و استفاده از افراد باسواد و آگاه، آثاری نمایشی تولید کنند و مرزهای فرهنگی و هنری را درنوردند.